02/02/2017

Merci ! For all of you, in French and English

Thanks ! For all who loved me

For all who had loved me
For a day or for years
All who had desired me, and I desired,
For years, month or a few hours 
Or imagining that he loved or wanted me
A day,  months,  or many years;
Or even for a wonderful night:

I have not forgotten
I have not regretted
I have not forgotten

Neither my years long teenage flame
Disappeared even before we touched;
Nor my first kisses on the street or a bench
In the almost closed park;
Or swimming midnight naked into the lake
And the tender chaste cuddling near a wood fire

I have not forgotten
I have not regretted
I have not forgotten.

Becoming woman at 25: it was not too late!
Our children were conceived with fervent kisses
I have not forgotten!

Deceptions, betrayal and sorrow followed,
Bitter ashes covered too often the great times
But I learned, even if later : one evening
Can make me happy for a whole year
I have not forgotten any of you !

Betrayed or neglected: I have not regretted.
I cried, then later told myself "it is I who imagined"
"It was me who lured myself he loved as I loved
That he wanted as I wanted and desired "

Yes, I desired, I loved
And even it not for all life
Was desired, was loved
I have not regretted
I have not forgotten

I loved some  and strongly desired others
I have loved and lived, and I do remember.
Thank you all for those moments, 
Those years  or moments of happiness:
I do not forget!

And here is the French original

Merci 
A tous qui m'ont aimée ou désirée

Pour tous  qui m’ont aimée
Pour un jour ou des années
Pour tous qui m’ont désirée et j’ai désiré,
Ne serait-ce que des heures

Ou imaginant qu’il m’aimaient ou désiraient
Pendant des mois, des années; 
Ou une merveilleuse soirée.

Je n’ai pas oubliée
Je n’ai pas regrettée
Je n’ai pas oubliée!

Ni mon flamme d’adolescente
Disparue dans la fumée;
Ni mes premiers baisais
Dans le park presque fermée;
Ni la plongée deminuit nu dans le lac 
Ou la tendresse davant un feu de bois

Je n’ai pas oubliée
Je n’ai pas regrettée
Je ne vous ai oubliée!

Femme, tard dans la vie: jamais trop tard
Nos enfants conçus de nos fervents baisers
Je n’ai pas oubliée!

Deceptions , trahisons et blessures entassés
Cendres amères ont couvert nos bon moments

J’ai apprise alors, qu’une seule soirée
Peut apporter de la joie pour toute une année
Je n'ai pas oubliée!

Deçue ou délaissée, je n’ai pas regerttée
J’en ai pleurée,et puis dit “c’est toi qui a imaginée”
"C”est toi qui t’est leurrée qu’il t’aimais comme tu aimais
Qu’il te désirait comme tu le désirais"

J’ai désirée, j’ai aimée
Je n’ai pas regrettée
Je ne vous ai oubliée

J’ai aimée ou je vous ai fortement désirée: j’ai vécu
Merci pour ces moments, ces années de bonheur:
Je ne vous est oubilée!









No comments:

Post a Comment